Galeria Katolickiego Centrum Kultury "Krypta u Pijarów", w Krakowie przy ul. Pijarskiej 2 ma zaszczyt zaprosić na wystawę Erika Seywald Malarstwo
Wernisaż w piątek 28 września 2012 o godz. 18
Erika Seywald Wien
Urodzona w 1955 roku w Mountain Drau w Karyntii
1974/79 Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu pod kierunkiem prof Hessing
1979/81 Pobyt w Turcji
Od 1993 roku. Członek Vienna Künstlerhaus
1996/97Softlab-kulturowe partnerstwa
1996 nagroda Liesl-Bareuther
1998 nagrodaTheodor Körner
Malarstwo Eriki Seywald- farby temperowe na spoiwach organicznych(żółtko jaja kurzego) oraz farby olejne -jest przemieszczeniem elementów mineralnych z atmosferycznymi. Ziemia i powietrze przenikają się wzajemnie, materia traci ciężkość i pozyskuje kolor. Niefrasobliwa, znieważająca nieważkość, emanująca z Jej obrazów , pozwala nam na odkrycie fantazyjnych konstelacji, wyimaginowanych grup postaci, z którymi mamy do czynienia. Sploty wspomnień nabierają kształtu, treści snów stają się niezauważalne. Na korowych polach Eriki Seywald pozostawiają swoje ślady.
dr fil. Blanka Schmidt-Felber
Kwiaty ludzi
Ego konstytuuje się - na stałe. Ale ponieważ nawet innych, na początku, a druga jest w naszym własnym, nawet kontextuelles1) myśli społecznej już w ego. Więc jeśli korzenie kontekstowego myślenia w tym niepewnym gruncie relacji I-obiekt-przedmiotem są trudności, powikłania są przewidywalne. Nie można nie budować nasze osobiste rzeczywistości, niektórzy twierdzą, że do errechnen2), a nie jako spotkanie z gotowego produktu pracy, ale jako (przez całe życie), zlecenie stałe. Liczne zdjęcia Erika pomysłów Seywald wydaje mi się tak po prostu niestabilny wyimaginowane miejsce powstawania ego. Konstytucja ego, w postaci kolorowych dramatów w nowych wersjach. Raj dzieciństwa i uczucie oceaniczne (termin Zygmunta Freuds3)), ale także niepokój, kontrast, różnice, kolor sporów.Jako malarz figur z kołczan spotykamy podczas lotu, upadki, pływające, lekkie, aniołów, duchów, Schatten.Sie trudno wystąpić, mogą zerwać, czasem idą na lub flash. Tworzą symbiozy. Możesz tylko mgliste wspomnienia. Mogą one być postrzegane jako objawy towarzyszące. Half-ukryte, ukrytej, po prostu ponownie odkrył ukryte. Oczywiście musimy być podejrzliwi w stosunku do wizualizacji, takie jak malowane. Sceptycyzm wobec znaków i obrazów, jak głosili surrealistycznej Breton hatte4), należy utrzymać, ponieważ droga jest często blokowane od wewnątrz z klisz. Nawet Erika Seywald więc wie, metody "odstęp" tłumaczyć, być może z "odstęp postu, zachować odległość" (termin "odstęp" jest używane Rosalind Krauss5)), metody alienacji, w odniesieniu do linii błąd w przedstawionym świecie wewnętrznym. Może bylibyśmy skłonni do wyświetlania obrazów w szybkim podstawowym doświadczeniem "kolorowych". Zobacz Dogłębna analiza, z powtarzającym się dopasować się do wymiarów znaczenia. Cytując Judith Butler, "jest wyimaginowany jako przedmiot przedmiotem jestem ani wewnątrz ani na zewnątrz, ale brak stabilności w długim miejsce uruchomić gdzie te spatialized rozróżnienie uczy się cały czas ..." I dalej: "identyfikatory są zatem nigdy nie proste lub ostatecznie wykonane przez lub są one stanowiły ciągle podważane i negocjacyjnej "6). Jesteśmy stale zaangażowanych w identyfikację i granice, a tym samym, ego jako "unstable ziemi" w środowisku z superego i nieświadomości do udowodnienia. Pewni, we wszystkich strefach mylące "potępiony" 7). Nawet jeśli jest tautologią w związku z wystawionych prac nie pojawią się tutaj: Jaka jest rola koloru w zdjęcia Erika Seywald Teoretycy mówią nam, że kolor istnieje w naturze, raczej nie, oni tylko przez nasze narządy zmysłów, a dokładnie generowane przez mózg postrzeganie kolorów, postrzeganie kolorów verarbeitet.) Właśnie z tego powodu wydaje się idealnie nadaje się jako nośnik emocji kolor. Kiedy Erika Seywald wybarwiają się prawdopodobnie zdjęcia ożywienie wnętrza. Kolory są skutecznie wykorzystywane jako dowód terminowości takich wewnętrznych wydarzeń. Materiał kolor wypracować silną obecność na scenie, stworzył powierzchnie o charakterze dywan, o strukturze Farbflor. Zmiana gęstości z przejrzystości sieci, kręte barier pędzlem lub struktury / z przeplotem regionów kolor. Są koloru zwiększona do iluzjonistyczne płaskorzeźbami z wzlotów i skoki głębokości. Reprezentowane są w niej twarze, ciała, odzieży, kwiaty ludzi, nawet zwierzęta, podzielone krajobrazy, szczyty gór, skał. Do 5000 kolorów sposób my, ludzie, możemy wyróżnić podobno. Porozumienie, które opisujemy, jak na przykład, "Red" ma pewne pasma. W niuanse, doskonalszą gradację zaczynają już jednak różnice percepcji. Całkowicie uczucia różnią się między sobą w tym sensie, powiązanych obszarów. Może malarstwo nas zatem w stanie przyjąć I-obraz pracy. Ale - i to nie jest mało - motyw, bodźcem do tego. Być może dziwić Erika Seywald (być może podobało się im to), że mam na dzisiejszym posiedzeniu ponownie wybrany na inne podejście. Ale: każdy nowy dzień wymaga własnego chleba, tak podobne, to Heinrich Boell powiedział w swoim przemówieniu Nagrody Nobla akceptacji. Zdjęcia powiesić na ścianie. Podane tu liczby są rzeczywiście w powietrzu. Zdjęć patrzą na nas. Artifizieren9) zdjęcia, ściany, lub sprawić, że numery znaczenie zdjęć .Prace idące nieco w stronę abstrakcji, ale mniej ornamentalne (z większą ekspresją), akcent na prace w temperze jajowej
|