Wystąpią:
Agata Grześkiewicz (wokal)
Michał Zawadzki (fortepian)
Niezwykły recital autorski pianisty Michała Zawadzkiego do tekstów współczesnych, żyjących (!) polskich autorów pochodzących zarówno z rodzinnego miasta kompozytora, Płocka (Karolina Słyk, Maciej Woźniak, Marek Grala), jak i z innych zakątków Polski — Kaszub (Łukasz Majewski, Jerzy Fryckowski), Gdańska (Bożena Ptak), Krakowa(Agnieszka Grochowicz) i Lublina (Tomasz Rokosz). Jedynym wyjątkiem w tym zestawie jest wiersz Jonasza Kofty.
Zarówno wokalistka, jak i pianista, to wrażliwcy wychowani na dobrej piosence artystycznej/literackiej, stąd w programie recitalu utwory starannie dobrane pod względem tekstowym, zatem miłośnicy twórczości Osieckiej, Przybory, Grechuty czy Kofty, którzy szukają w piosence mądrego tekstu nie powinni czuć się zawiedzeni.
Na wspaniałą, niezwykle obrazową i pełną emocji muzykę stworzoną przez Michała Zawadzkiego szczególny wpływ wywarli tacy twórcy, jak Grzegorz Turnau, Ewa Kornecka i Jerzy Wasowski.
Piosenki powstawały na przestrzeni lat 2008–2014.
Do ich zaśpiewania kompozytor zaprosił Agatę Grześkiewicz, która w niezwykle sugestywny i osobisty sposób potrafi odmalować bogatą kolorystykę emocji zawartą w tekstach — zarówno lirycznych, sentymentalnych, jak i groteskowych czy kabaretowych.
A jakie są te ich pejzaże? Pojawi się smutek, tęsknota, miłość. Nie brak w tych tekstach żalu wynikającego z utraty i obaw przed tym, co nas czeka w drodze… Jakże i nam bliskie są takie „krajobrazy”? Ile razy wśród podobnych wiedliśmy swą „wędrówkę”…
Recital zdobył I nagrodę XVII Ogólnopolskiej Giełdy Piosenki Poetyckiej „Wieczorne Nastroje” w Kwidzynie.
Bilety: 20 zł (w przedsprzedaży), 30 zł (w dniu koncertu)
do nabycia w Śródmiejskim Ośrodku Kultury, ul. Mikołajska 2 lub elektronicznie: bserwatka@lamelli.com.pl
Organizator: Śródmiejski Ośrodek Kultury w Krakowie
AGATA GRZEŚKIEWICZ
Urodzona w Olsztynie w 1992 roku, wychowała się w Lidzbarku Welskim koło Działdowa. Absolwentka szkoły muzycznej I st. w Brodnicy w klasie fortepianu. Obecnie mieszka w Olsztynie. Studiuje Dietetykę na Wydziale Nauk Medycznych (prawie absolwentka) oraz Prawo kanoniczne na Wydziale Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Stale funkcjonuje na wysokich obrotach, nie zwalnia, mało śpi. Kiedy tylko może czyta – dużo więcej niż podręczniki akademickie, zdecydowanie więcej niż „statystyczny Polak”.
Uczestniczka programów telewizyjnych „Szansa na sukces” (2010) oraz „Bitwa na głosy” (2012).
Laureatka wielu festiwali i przeglądów piosenki literackiej, m.in.:
– wyróżnienie w finale XV edycji Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie,
– III miejsce XL Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie,
– II miejsce na V Festiwalu Piosenki Literackiej im. Łucji Prus „W żółtych płomieniach liści” w Białymstoku,
– II miejsce na 50. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie,
– I miejsce XVII Ogólnopolskiej Giełdy Piosenki Poetyckiej „Wieczorne Nastroje” w Kwidzynie,
– I miejsce na XI Festiwalu Piosenki Poetyckiej im. Jacka Kaczmarskiego „Nadzieja” w Kołobrzegu,
– Nagroda Główna Prezydenta Miasta Torunia im. Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego V Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu
Jako solistka ma na swoim koncie współpracę m.in. z:
– Romanem Kołakowskim — reżyserem spektakli poetyckich i autorem muzyki do tekstów Edwarda Stachury („Fabula Rasa” — Teatr Baj Pomorski w Toruniu oraz „Stachura. Święte wędrowanie” — Teatr im. Wandy Siemiaszkowej w Rzeszowie, Teatr Baj Pomorski w Toruniu), spektakl Teatru Piosenki „Na rogu świata i nieskończoności”
– Bogusławem Sobczukiem — reżyserem spektakli muzycznych („W czasie tej jednej piosenki…” — 47. SFP w Krakowie oraz „Piosenka aktorska… i inne demony” — 35. PPA we Wrocławiu oraz 50. SFP w Krakowie)
– Zamojską Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego (spektakl muzyczny na podstawie piosenek Marka Grechuty i Jana Kantego Pawluśkiewicza z musicalu „Szalona lokomotywa”),
– Jerzym Satanowskim i Janem Poprawą (liczne spektakle i projekty);
MICHAŁ ZAWADZKI
Pianista, kompozytor piosenek, okazjonalnie aranżer. Rodowity Płocczanin od lat romansujący ze stolicą. Absolwent PSM I i II stopnia im. K. Szymanowskiego w Płocku w klasie fortepianu oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w specjalności Teoria Muzyki.
Przygodę z tzw. piosenką artystyczną rozpoczął w drugiej połowie 2006 roku (pierwsze kompozycje do tekstów Karoliny Słyk, z którą utworzył duet autorsko-kompozytorski). Na swoim koncie ma współpracę z szeregiem młodych wykonawców z całego kraju, w ramach m.in. Studenckiego Festiwalu Piosenki (2007, 2009–12), Ogólnopolskiego Turnieju Śpiewających Poezję „Łaźnia” (2009, 2011, 2012), Festiwalu Piosenki Artystycznej „Poetycka Dolina” (2009–12), konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej”, w którym pomógł dostać się do etapu finałowego aż sześciorgu uczestnikom (2010–12, 2014).
W latach 2009–2014 wykładowca na UMFC w Warszawie. Obecnie współpracuje z Agatą Grześkiewicz, śpiewającym aktorem Mateuszem Bierytem (recital „Od B do Z…czyli subiektywny elementarz piosenki”), aktorką scen musicalowych Agatą Gałach (recitale „Kofeina”, „Nieprzerwana lekcja muzyki”), wokalistką Joanną Lewandowską („Mężczyźni mojego życia – Marek G. z Krakowa”), Novą Sceną Teatru Muzycznego ROMA oraz Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Od 2011 roku kierownik muzyczny Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Wokalistów „Debiuty” we Wrocławiu.
Sukcesywnie powiększa swoją kolekcję płyt (szczególnie ceni polski jazz i piosenkę artystyczną). Bywa połączeniem szperacza i stratega – wynajduje mało znane lub zapomniane utwory, by następnie dopasować je do znanych sobie wykonawców.
Lubi twórcze, odważne i oryginalne podejście do interpretacji. Każdy pobyt na scenie to dla niego małe misterium, podczas którego stara się dać z siebie możliwie najwięcej, a swym zachowaniem i grą odcisnąć swoiste piętno na każdym wykonywanym utworze. Wciąż pracuje nad swoim własnym, rozpoznawalnym stylem.
|