„Lekkość wykonania, znakomite zmiany barw, swobodne ornamenty” – tak Krzysztof Nieborak w recenzji dla magazynu „La guitarra” i „Top Guitar” opisywał ich debiutancką płytę „From ballet to tango”. I tak opisać można by całą twórczość krakowskiego kwartetu, który jest jednakowo znakomity zarówno w wersji audio, jak i na koncertach.
Cracow Guitar Quartet tworzą: Jadwiga Wołek, Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski i Oskar Kozłowski.
W repertuarze zespołu znajdują się utwory, które w szczególny sposób ukazują piękno i różnorodność muzyki od renesansu do współczesności. Są to kompozycje nie tylko gitarowe, ale także pisane na mieszane składy instrumentalne, w tym orkiestry symfoniczne. Krakowski kwartet inspiracje czerpie z tradycji europejskiej i latynoamerykańskiej – tej wielkiej, zawartej w arcydziełach mistrzów, jak również tej, wywodzącej się z muzycznego folkloru. Usłyszymy kompozycje M. Praetoriusa, G.F. Haendla, L. Boccheriniego, M. Musorgskiego, L. Brouwera oraz tańce brazylijskie C. Machado.
Swoimi wykonaniami Cracow Guitar Quartet podbija serca zarówno wymagających odbiorców, jak i muzycznych sympatyków, którzy nie podejrzewali się o sympatię dla klasycznej muzyki gitarowej. Ujmuje również krytyków, czego dowodem jest I nagroda, którą kwartet otrzymał w lipcu 2009 roku podczas XII Międzynarodowego Konkursu Gitarowego w Ile De Ré we Francji. Wymowny jest również komentarz dotyczący tej nagrody umieszczony na blogu poświęconym wykonaniom muzyki Astora Piazzolli. Jego autor wyznaje, że jeśli chodzi o naprawdę dobre kwartety gitarowe, to na myśl przychodzą mu jedynie Los Angeles Guitar Quartet, Sante Fe Guitar Quartet i Cracow Guitar Quartet.
|