W dniach 5-6 grudnia Akademia Muzyczna w Krakowie zaprasza na Ogólnopolską Sesję Naukową ...Ésotérique... O muzyce Barbary Buczek (1940-93).Wykładom towarzyszyć będą koncerty. Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny.
piątek, 5 grudnia 2014, godz. 19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
ul. św. Tomasza 43
Sonata breve na fortepian
Michał Pawełek fortepian
II Kwartet smyczkowy "Transgressio"
Kwartet ILUM
Agnieszka Bugla skrzypce
Maciej Klich skrzypce
Karolina Drwięga altówka
Magdalena Sokołów wiolonczela
Les accords ésotériques na fortepian
Michał Pawełek fortepian
Hipostaza I na sekstet smyczkowy
Agnieszka Bugla skrzypce
Maciej Klich skrzypce
Karolina Drwięga altówka
Błażej Michna altówka
Magdalena Sokołów wiolonczela
Łukasz Laxy wiolonczela
Desunion na sopran i kontrabas
Anna Zawisza sopran
Michał Skiba kontrabas
Hipostaza II, kwintet na sopran, flet, wibrafon, wiolonczelę i saksofon
Anna Zawisza sopran
Renata Guzik flet
Jakub Frączek wibrafon
Łukasz Laxy wiolonczela
Stanisław Plewniak saksofon
Sekstet na flet, skrzypce, wiolonczelę, sopran i dwa fortepiany
Anna Zawisza sopran
Renata Guzik flet
Aleksandra Honcel skrzypce
Łukasz Laxy wiolonczela
Sławomir Kokosza, Weronika Krówka fortepiany
sobota, 6 grudnia 2014, godz. 19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
ul. św. Tomasza 43
Figury unikursalne, wersje 1. i 2. na flet, wiolonczelę i wibrafon
Ewa Liebchen flet
Mikołaj Pałosz wiolonczela
Katarzyna Bojaryn wibrafon
Eidos III na fagot
Wiktor Krzak fagot
Intermezzo na fortepian; Eidos IV na fortepian
Joanna Opalińska fortepian
Studium na skrzypce; Eidos I na skrzypce
Anna Kwiatowska skrzypce
Les sons esoteriques na flet i komputer
Ewa Liebchen flet
_________________________
* sesja naukowa
sobota, 6 grudnia 2014
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Krakowie
ul. św. Tomasza 43
10.00
– Powitanie uczestników i słuchaczy, Dziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej, prof. dr hab. Wojciech Widłak
10.15 – 10.45
– prof. Marek Chołoniewski – Ezoteryka dźwięków ezoterycznych
10.45 – 11.15
- dr hab. Maciej Jabłoński - Muzyka Barbary Buczek. Zarys zrębów techniki warsztatowej i postawy estetycznej na tle dokonań polskiej szkoły kompozytorskiej
11.15 – 11.45
- mgr Tomasz Biernacki – "eidos-kształt-brzmienie". Filozofia muzyki i jej przełożenie na problemy warsztatowe w twórczości Barbary Buczek
12.00 – 12.30
- prof. Anna Zawadzka Gołosz – Anekumena. Droga twórcza Barbary Buczek
12.30 – 13.00
- Kamil Kruk - Barbara Buczek - Uwagi o warsztacie współczesnego kompozytora - autorefleksja kompozytorska
13.00 – 13.30
- dr Ewa Wójtowicz - Transgressio. II Kwartet smyczkowy Barbary Buczek w kontekście jej muzyki kameralnej
15.00 – 15.30
– dr Katarzyna Stępniewska - Fantasmagorie na orkiestrę kameralną Barbary Buczek - spojrzenie na utwór pod kątem techniki kompozytorskiej
15.30 – 16.00
- dr hab. Krzysztof Kostrzewa - Anekumena – Koncert na 89 instrumentów oraz II Kwartet smyczkowy -„Transgressio” Barbary Buczek. Przepolifonizowanie faktury.
16.00 – 16.30
- dr Joanna Schiller-Rydzewska - Od ścisłej dodekafonii do muzyki graficznej- droga twórcza Ewy Synowiec
16.30 – 18.30
– Konwersatorium / dyskusja. Podsumowanie.
|