Tea Time Brewpub i Tomek Biskup zapraszają na Turniej Gier Kreatywnych 🙂
Zasady są proste. Zapisujecie się, bierzecie udział w grach i w zamian otrzymujecie vouchery do wykorzystania na barze 🙂
Co to są gry kreatywne? Gry, w których trzeba się wykazać umiejętnością pokazywania, tłumaczenia lub rysowania. Kalambury (w kilku odmianach), palambury, inne proste gry, w których jedna osoba musi tłumaczyć, a druga zgadywać.
Jak wygląda wieczór? W trakcie wieczoru rozgrywamy kilka turniejów w poszczególne gry - po to, żeby jak największa ilość osób na sali mogła w nich wziąć udział. Do każdego turnieju zgłaszają się drużyny - w większości wypadków dwuosobowe. Prowadzący tłumaczy zasady, robimy rundę pokazową, a następnie gramy. Drużyna zwycięska w danym turnieju otrzymuje voucher do wykorzystania na barze. (Voucher w większości wypadków pozwala wybrać jeden z dwóch napojów na kranach - nie piszę, o jaki napój chodzi, ale myślę, że wszyscy myślimy o tym samym).
Zgłoszenia do poszczególnych turniejów prowadzimy na miejscu. Jeśli chcecie wziąć udział, po prostu przyjdźcie.
‼WSTĘP JEST WOLNY‼
Cza trwania: W przybliżeniu 90 minut + dwie przerwy w trakcie wydarzenia.
W trakcie wieczoru rozegramy turnieje w następujące gry:
▶SZYBKIE KALAMBURY (drużyny dwuosobowe) - jedna osoba za pomocą gestów tłumaczy drugiej proste hasła złożone z pojedynczych słów. Przedmioty, miejsca, zwierzęta. Łączny czas na tłumaczenie to 90 sekund. Po 45 sekundach gracze zmieniają się zadaniami (druga osoba tłumaczy, pierwsza zgaduje). Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów.
▶PALAMBURY FILMOWE (drużyny dwuosobowe) - jedna osoba z drugiej drużyny musi wytłumaczyć drugiej tytuł filmu. Może mówić, ale posługuje się tylko słowami na literę “P” (uwierzcie mi - to ma sens). Drużyna, która zgadnie hasło w najkrótszym czasie, wygrywa. Maksymalny czas na tłumaczenie to 3 minut.
▶KALAMBUROWY GŁUCHY TELEFON (drużyny czteroosobowe) - w grze biorą udział cztery osoby, ale tylko jedna z nich słyszy hasło. Na to ostatnie składają się trzy elementy: przedmiot, miejsce i postać. Pierwsza osoba z drużyny bez użycia słów tłumaczy elementy hasła drugiej. Kiedy ta daje znać, że już zna hasło, pokazuje hasło drugiej osobie, a ta trzeciej i tak aż do czwartej. Za każdy poprawnie przekazany element drużyna otrzymuje jeden punkt. Dodatkowo jury wybrane spośród widowni ocenia kreatywność odgrywania poszczególnych elementów hasła i za tę ostatnią można otrzymać punkty dodatkowe.
▶ZGADNIJ POSTACIE (drużyny dwuosobowe) - gra, w której trzeba wytłumaczyć jak najwięcej postaci zapisanych na skrawkach papieru. Zasada jest jedna: nie wolno używać słów, które znajdują się na kartce. Celem jest wytłumaczenie jak największej ilości postaci w czasie 90 sekund. Po 45 sekundach gracze zmieniają się zadaniami (druga osoba tłumaczy, pierwsza zgaduje). Wygrywa ta drużyna, która w sumie zdobędzie najwięcej punktów.
▶ CO TAM MASZ? (drużyny dwuosobowe) Kolejny wariant pokazywanych kalamburów. Dwie osoby stają po przeciwnych stronach sali. Jako zadanie otrzymują pomieszczenie (na przykład "KUCHNIA"). Na kartkach muszą zapisać pięć przedmiotów, które mogą znajdować się w tym pomieszczeniu. Za każdy taki sam przedmiot na kartkach, otrzymują punkt. Mogą komunikować się wyłącznie za pomocą gestów. Czas na ustalanie przedmiotów to 90 sekund.
▶ KALAMBURY RYSOWANE. (drużyny dwuosobowe) Na koniec odrobina nowoczesności. Jedna osoba tłumaczy hasło rysując na rzutniku. Druga zgaduje. Jeszcze nie jestem pewien, jakiego rodzaju hasła się pojawią, ale prawdopodobnie tytuły filmów. Czas na rysowanie to 3 minuty. Wygrywa ta drużyna, która przekaże hasło w krótszym czasie.
Kiedy już przeprowadzimy wszystkie zaplanowane gry, zapraszamy do części bonusowej. Tutaj będziemy testować kolejne, momentami bardziej zwariowane i eksperymentalne gry. Niestety już bez voucherów.
Pojawia się więc pytanie, po co komu część bonusowa. Po pierwsze, dla zabawy. Po drugie, żeby w przyszłości Turnieje Gier Kreatywnych mogły być bardziej różnorodne.
|